Δευτέρα, 1 Απριλίου 2019

«Το ελληνικό ρόδι……….. οι ενεργοί πολίτες …….. το μέλλον της Ευρώπης»!!! Και το ταξίδι στη Σουηδία


«…….Φαντάζομαι την ενωμένη Ευρώπη σαν το ρόδι που έχει μέσα κόκκινα και άσπρα σπόρια. Τα κόκκινα σπόρια είναι οι ενεργοί πολίτες που χαρίζουν στο ρόδι την γλυκύτητά του, ενώ τα άσπρα είναι οι πολίτες που αδρανούν και κάνουν το ρόδι στυφό. Το ρόδι που είναι σύμβολο ευημερίας χρειάζεται τους κόκκινους σπόρους του όπως και η ενωμένη Ευρώπη τους ενεργούς πολίτες της για να ευημερήσει. Ας αγωνιστούμε λοιπόν για την ευρωπαϊκή ιδέα γιατί το αξίζει.»
Με τον τρόπο αυτό καταλήγει το δοκίμιο της μαθήτριας του Γυμνασίου μας Χαιρετάκη Αικατερίνης με το οποίο έλαβε μέρος σε διαγωνισμό δοκιμίου οποίος συνδιοργανώθηκε από τo Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης της Περιφέρειας Κρήτης-Europe Direct of Crete και την Περιφερειακή Εκπαίδευση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, με την εμψύχωση και καθοδήγηση της φιλολόγου καθηγήτριας κας Πανηγυράκη Αναστασίας.
Η μαθήτριά μας έλαβε την πρώτη θέση με βαθμολογία 93/100. 

Σύμφωνα με τα οριζόμενα του διαγωνισμού ταξίδεψε με την συνοδεία της καθηγήτριας από την παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας για τον διαγωνισμό κας Παπαγρηγόρη Αικατερίνης και εκπροσώπων του Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης, στη Σουηδία, με σκοπό να παρακολουθήσει μια συζήτηση μεταξύ Σουηδών υποψηφίων ευρωβουλευτών και μαθητών λυκείου της Uddevalla της Σουηδίας και στο περιθώριο του διαλόγου να παραθέσει η ίδια ερωτήσεις και να λάβει απαντήσεις από Σουηδούς υποψηφίους ευρωβουλευτές.









Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη 19 Μαρτίου  2019 για την Uddevalla της Σουηδίας. Αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας με ενδιάμεσες στάσεις  στην Αθήνα –Κοπεγχάγη-Γκέτεμποργκ έφτασαν στον προορισμό τους. Την Τετάρτη 20/3 το πρωί ήταν η πρώτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών στο λύκειο της Uddevalla. Εκεί οι Σουηδοί καθηγητές και μαθητές τους υποδέχτηκαν εγκάρδια σε ένα όμορφο σχολείο με πολύ οργανωμένους χώρους από άποψη υποδομών και ποιότητας κτηρίου. Οι μαθητές και καθηγητές γνωρίστηκαν μεταξύ τους παρουσιάζοντας τον εαυτό τους στην ομάδα. Στη συνέχεια οι μαθητές συνεργάστηκαν για την επεξεργασία των ερωτήσεων και απόψεων που θα έθεταν την επόμενη ημέρα στο διάλογο με τους υποψήφιους ευρωβουλευτές όλων των παρατάξεων όπως ορίστηκε με το πρόγραμμα συνεργασίας των σχολείων με τα κέντρα Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης των δύο χωρών. 











Το μεσημέρι είχαν κοινό γεύμα στο σχολείο υποδοχής. Στη συνέχεια οι μαθητές είχαν ελεύθερο χρόνο για να γνωριστούν σε χώρους του σχολείου. Το απόγευμα ακολούθησε ξενάγηση σε αξιοθέατα της περιοχής.
Την επόμενη ημέρα επισκέφθηκαν γειτονικό σχολείο όπου στην αίθουσα τελετών διοργανώθηκε  η συζήτηση με τους υποψήφιους Ευρωβουλευτές. Πραγματοποιήθηκε ένας γόνιμος διάλογος, μεταξύ των Σουηδών υποψηφίων ευρωβουλευτών και μαθητών, με κεντρικούς θεματικούς άξονες του διαλόγου:

  • Κλίμα & Προστασία του Περιβάλλοντος
  • Μεταναστευτικό
  • Εκπαίδευση & Απασχόληση
  • Ισότητα

Από τον διάλογο αυτό και τα συμπεράσματά του οι Σουηδοί μαθητές και η μαθήτριά μας διδάχτηκαν πολλά.
Στη συνέχεια είχαν κοινό γεύμα και ελεύθερο απόγευμα.
Η επόμενη ημέρα Παρασκευή 22/3/2019 ήταν η ημέρα της επιστροφής.

Η μαθήτρια και η καθηγήτριά μας επέστρεψαν πλούσιες  σε εμπειρίες και συναισθήματα για τον τρόπο εκπαίδευσης και τον πολιτισμό της Σουηδίας.  Είχαν την εμπειρία του διαλόγου από τον οποίο αποκόμισαν γνώσεις και δεξιότητες. Αλλά περισσότεροι από όλα έκαναν καινούργιους φίλους τους οποίους περιμένουμε  τον προσεχή Μάϊο να φιλοξενήσουμε στην Ελλάδα στο δικό μας σχολείο και να ξεναγήσουμε στις ομορφιές και στα αξιοθέατα της Κρήτης και του τόπου μας.