Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Οι μαθητές του Γυμνασίου Bάμου συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις.



     Στις 1, 2 και 3 Απριλίου 2016, στο Κοινωνικό Συνεργατικό χώρο Impact Hub στην Αθήνα φιλοξενήθηκε το τέταρτο κατά σειρά συνέδριο GloVo.Con, με τίτλο “Insert Yourself to Continue”. Πρόκειται για ένα συνέδριο της GloVo – Global Volunteers’ Platform, με στόχο να βοηθήσει του νέους να αναπτύξουν τις ικανότητες και τις δεξιότητες τους και να μάθουν πως μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν προς όφελος τόσο δικό τους όσο και της κοινωνίας.
Την τρίτη ημέρα του GloVo.Con “Insert Yourself to Continue ”, καλύφθηκε εξ’ ολοκλήρου από εθελοντικές δράσεις. Οι εθελοντές χωρίστηκαν σε ομάδες με στόχο να ευαισθητοποιηθούν, να ευαισθητοποιήσουν αλλά και να προσφέρουν βοήθεια σε  κοινωνικές  ομάδες.
 

Το Ίδρυμα Λαμπράκη, αναγνωρίζοντας το ρόλο που καλείται να παίξει η παιδεία στην Ελλάδα και πιστό στις αξίες για τον Εθελοντισμό στα Σχολεία, φιλοξένησε στην Αθήνα την Τρίτη Τάξη του Γυμνασίου Βάμου με σκοπό τη συμμετοχή των μαθητών στις παραπάνω εθελοντικές δράσεις τουGloVo.Con “Insert Yourself to Continue ”.

Στις 3 Απριλίου 2016 οι μαθητές μας επισκέφθηκαν την Αθήνα για το σκοπό αυτό. Χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες σύμφωνα με τις οδηγίες των συνέδρων εθελοντών και των υπευθύνων του Ιδρύματος Λαμπράκη και έδρασαν ως
εξής:

Η πρώτη ομάδα μαθητών κινηματογράφησε  ένα Ποίημα στη νοηματική μαζί με τη ΜΚΟ ΔΡΩ για άτομα με μειωμένη ακοή.
Η δεύτερη ομάδα σε συνεργασία με το ΣυνΑθηνα, βοήθησαν στην αναμόρφωση της πλατείας Ηρώων στου Ψυρρή (κεντρικό σημείο της Αθήνας) σε ένα όμορφο περιβάλλον, προσιτό προς τους πολίτες. Έβαψαν καθάρισαν, φύτεψαν.

Η Τρίτη ομάδα βοήθησε στην οργάνωση και τη συσκευασία γραφικής ύλης και παιχνιδιών για παιδιά μεταναστών και οικογενειών που έχουν ανάγκη.

Οι απόψεις των μαθητών μας:

«Προσωπικά επέλεξα την αναδιαμόρφωση εξωτερικών χώρων και τελικά αποδείχθηκε πως η επιλογή μου αυτή θα μου μείνει αξέχαστη. Στο πρόγραμμα σε συνεργασία με αρκετούς φοιτητές – εθελοντές βοηθήσαμε στην βελτίωση της εικόνας ενός κτιρίου με ιστορική αξία για τη συγκεκριμένη γειτονιά. Αναλυτικότερα βάψαμε, φυτέψαμε καινούρια λουλούδια, ποτίσαμε τα παλιά και καθαρίσαμε όλα τα σκουπίδια τόσο στον εξωτερικό όσο και στον εσωτερικό χώρο. Τέλος χάρη σ’ αυτή μας τη συμμετοχή σε μία τέτοια δραστηριότητα καταλάβαμε όλοι μας, τη σημασία του εθελοντισμού και νιώσαμε  την ικανοποίηση της προσφοράς στη κοινωνία χωρίς να περιμένουμε αντάλλαγμα.»
                                                Λίνα Χαρτούδη, Γ3         -        Εμμανουέλα Δρακουλάκη, Γ1
«Ξεχωριστή η φετινή μας εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα, η οποία πραγματοποιήθηκε με έξοδα του «Ιδρύματος Λαμπράκη». Η επίσκεψη αυτή είχε σκοπό τη συμμετοχή μας σ’ ένα φεστιβάλ μέσα από το οποίο θα προσφέραμε σε ανθρώπους που μας έχουν ανάγκη. Ήταν μεγάλη μας χαρά που συμμετείχαμε σε αυτές τις δράσεις βοηθώντας τους πρόσφυγες αλλά και ανθρώπους με κάποιο είδος αναπηρίας. Παράλληλα νιώσαμε χρήσιμοι βοηθώντας διασκεδάζοντας και παίζοντας.»
                                                                                                 Βιολέτα Τζαφάι, Γ3
«…Συμμετείχαμε σε μια ομάδα με σκοπό να συμβάλουμε στην προσπάθεια να γίνει όσο γίνεται πιο ευχάριστη η παραμονή των παιδιών των προσφύγων στη χώρα μας. Έτσι δημιουργήσαμε για εκείνα “activitykits”, δηλαδή πακέτα γεμάτα με υλικά για παιχνίδι. Κατασκευάσαμε μπλοκ ζωγραφικής και μαζί με πλαστελίνες, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους και ξύστρες, τα τοποθετήσαμε σε διαφανή πακέτα. Ήταν μια σημαντική δράση, καθώς εκτός του ότι διασκεδάσαμε, νιώσαμε πως προσφέρουμε δείχνοντας την αλληλεγγύη μας στους συνανθρώπους μας που μας έχουν ανάγκη στις δύσκολες ώρες που περνούν.»
                                                                Ειρήνη Μανωλάκη, Γ2 – Γιώργος Μαντουδάκης, Γ2