Ολοκληρώθηκε
ο δεύτερος κύκλος μαθημάτων του προγράμματος
STEMpowering
Youth που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας από
τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο 2019. Ο κύκλος αυτός αποτελεί τον δεύτερο μέρος του
STEMpowering Youth για το τρέχον σχολικό έτος και είναι μια πρωτοβουλία του μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού SciCo (Science
Communication). Υλοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone και
της Ελληνογερμανικής Αγωγής στο ρόλο του Ακαδημαϊκού Συμβούλου. Το
πρόγραμμα αυτό ανήκει στο έργο «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS»
Συμμετείχαν 19 μαθητές και μαθήτριες και από τις τρεις
τάξεις του Γυμνασίου με υπεύθυνο καθηγητή τον Φυσικό κ. Τίτο Σμυρνάκη ο οποίος ακούραστος συνέχισε να εμψυχώνει τους μαθητές στο δεύτερο
κύκλο του STEM για
φέτος. Οι μαθητές παρακολούθησαν 10 (δέκα) τρίωρα μαθήματα (ένα ανά
εβδομάδα), εκτός ωρολογίου προγράμματος, ειδικά σχεδιασμένο στο πρότυπο της
εκπαίδευσης STEM. Αφού έμαθαν για το Arduino και τον προγραμματισμό του,
καθώς και τους διάφορους αισθητήρες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν με αυτό,
μελέτησαν, σκέφτηκαν και υλοποίησαν σε άλλα 3 (τρία) τρίωρα χωριζόμενοι σε
ομάδες, 7 τελικά Projects τα οποία δίνουν λύσεις σε
καθημερινά προβλήματα τα οποία εντόπισαν οι ίδιοι οι μαθητές.
Οι συσκευές (εφευρέσεις) τους είναι οι εξής: Self Hospital, Flood Alarm, Mail Box Monitoring, Red Balloon Air
Monitoring, Garbage Monitoring, Motion Detector Alarm, Sleeping Phases
Determination. Τα σχετικά βίντεο υπάρχουν στο
κανάλι μας στο YouTube:
Οι μαθητές/τριες
παρακολούθησαν το πρόγραμμα ανελλιπώς, σε υπέροχο κλίμα διάθεσης για μάθηση και
συνεργασίας μεταξύ των μαθητών των ομάδων με το υπεύθυνο καθηγητή, καθώς το
αντικείμενο των project ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον
και συνδυάστηκε το θεωρητικό μάθημα με
πείραμα, παιχνίδι και νέες τεχνολογίες χρήση κινητών και laptop. Η τακτική παρακολούθηση των μαθητών η διάθεση, η λεπτομερής οργάνωση
και καθοδήγηση του κ. Σμυρνάκη έφερε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στην εκπαίδευση
των μαθητών αλλά και στις τελικές κατασκευές οι οποίες αποδεικνύουν την πρακτική εφαρμογή της
θεωρητικής γνώσης καθώς οι μαθητές/τριες εργάστηκαν με
προσανατολισμό την επίλυση «ενός τοπικού προβλήματος». Στον κύκλο αυτό
συμμετείχαν μαθητές εκπαιδευμένοι στον 1ο κύκλο του STEM που έδρασαν καταλυτικά και ανέβασαν με την βοήθεια του
καθηγητή τους, το επίπεδο εκπαίδευσης προωθώντας τους μαθητές σε
αποτελεσματικότερες ιδέες και λύσεις. Άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο της
ανακαλυπτικής μάθησης.
Τέλος θα πρέπει να
αναφέρουμε το ενθουσιασμό με τον οποίο «αγκάλιασαν» οι γονείς το πρόγραμμα
STEMpowering Youth. Έχουν αντιληφθεί ότι μπορεί να δώσει νέες προοπτικές και
δεξιότητες στα παιδιά τους. Θέλοντας λοιπόν να κάνουν πιο άνετη και εύκολη την
παρακολούθηση των παιδιών τους έφερναν κάθε φορά φαγητό εκ περιτροπής στην
ομάδα συνεργαζόμενοι μεταξύ τους.
Links των projects στο Youtube:
Red Balloon Air Monitoring