Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν το πρόγραμμα ανελλιπώς,
σε υπέροχο κλίμα διάθεσης για μάθηση και συνεργασία μεταξύ των μαθητών των
ομάδων με το υπεύθυνο καθηγητή, καθώς το αντικείμενο των project-κατασκευών που
επέλεξαν οι μαθητές/τριες ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον και συνδυάστηκε με το
θεωρητικό μάθημα. Συμμετείχαν 17- 20 μαθητές και μαθήτριες και από τις τρεις
τάξεις του Γυμνασίου κατά μέσο όρο.
Ο υπεύθυνος
καθηγητής ακούραστος να εμψυχώνει τους
μαθητές με πείραμα, παιχνίδι και νέες τεχνολογίες, χρήση κινητών και laptop. Η
τακτική παρακολούθηση των μαθητών η διάθεση, και η καθοδήγηση του καθηγητή έφερε
ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στην εκπαίδευση των μαθητών αλλά και στις τελικές
κατασκευές οι οποίες αποδεικνύουν την πρακτική εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης
καθώς οι μαθητές/τριες εργάστηκαν με προσανατολισμό την επίλυση «ενός τοπικού
προβλήματος».
Στον κύκλο αυτό συμμετείχαν μαθητές που εκπαιδεύτηκαν σε προηγούμενους κύκλους του STEM, οι οποίοι έδρασαν καταλυτικά και ανέβασαν με την βοήθεια του καθηγητή τους, το επίπεδο εκπαίδευσης προωθώντας τους μαθητές σε αποτελεσματικότερες ιδέες και λύσεις. Άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο της ανακαλυπτικής μάθησης.
Κατασκευές της ομάδας STEM 2019-20:
1. Μαγνητικός αναδευτήρας με ανακυκλωμένα υλικά από το εργαστήριο Φ.Ε. του Γυμνασίου μας και Μηχανικός διαχωριστής μιγμάτων με φυγοκέντρηση για τις ανάγκες του μαθήματος της χημείας με ανακυκλωμένα υλικά από το Γυμνάσιο μας.
https://www.youtube.com/watch?v=JrNs-aZW8Xo
2. Ενυδρείο για τις ανάγκες του μαθήματος της βιολογίας της Α΄ και Β΄τάξης
https://www.youtube.com/watch?v=3SikMthPyKs&t=37s
3. Κατασκευή εκκολαπτηρίου αυγών με λάμπα υπερύθρων από ανακυκλωμένα υλικά. Η θερμοκρασία του εσωτερικού κρατιέται σταθερή με κύκλωμα Arduino και αισθητήρα θερμοκρασίας.
https://www.youtube.com/watch?v=xXFJ7l2F1Ig
4. Συσκευή με Arduino και αισθητήρα απόστασης, που προσαρμόζεται στο ντεπόζιτο πετρελαίου του σχολείου και υπολογίζει μέσω απόστασης και μετατροπής σε όγκο τα λίτρα πετρελαίου που έχουν απομείνει προς χρήση.
https://www.youtube.com/watch?v=DZVu6-Nrps8
5. Συσκευή που ανιχνεύει την ποσότητα οινοπνεύματος που έχει πιει ο οδηγός αυτοκινήτου και ειδοποιεί με βόμβο πάνω από συγκεκριμένη ποσότητα.
6. Αναβράζον χάπι
https://www.youtube.com/watch?v=10QVBRErTzY
Σχετικά video μπορείτε να παρακολουθήσετε σε κάθε κατασκευή στο link ( κανάλι youtube του Γυμνασίου Βάμου)
https://www.youtube.com/channel/UC0hn6VDxJ9M5L6kaNiUX8Mw
Τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε το ενθουσιασμό με τον οποίο «αγκάλιασαν» οι γονείς το πρόγραμμα STEMpoweringYouth. Έχουν αντιληφθεί ότι μπορεί να δώσει νέες προοπτικές και δεξιότητες στα παιδιά τους. Θέλοντας λοιπόν να κάνουν πιο άνετη και εύκολη την παρακολούθηση των παιδιών τους έφερναν κάθε φορά φαγητό εκ περιτροπής στην ομάδα συνεργαζόμενοι μεταξύ τους και τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα γι αυτό.
Να υπενθυμίσουμε ότι η ομάδα εργαζόταν εκτός ωρολογίου προγράμματος του σχολείου 14:00- 16:00μ.μ. κάθε Δευτέρα.